باز کردن رگ های خونی و قلب با این 5 خوراکی فوق العاده


تغذیه همواره نقش مهمی در سلامتی دارد. غذاهایی هستند که به پاک کردن شریان ها و رگ ها کمک می کنند

اسفناج بخورید، قلب و فشارتان مثل ساعت تنظیم کار می کند

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات است زیرا ارزان و زودپز بوده و تقریبا هرجایی پیدا می‌شود. علاوه بر آن، فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم را که هر یک به تنظیم فشارخون و افزایش سلامت قلب کمک می‌کنند، به بدن می‌رساند.

روغن نارگیل تضمین کننده سلامت قلب

اگرچه بیشتر افراد تصور می‌کنند که باید از چربی‌های اشباع شده گریزان باشند، اما این چربی‌ها برای یک زندگی سالم لازمند. روغن نارگیل یکی از بهترین چربی‌های اشباع شده است زیرا باعث افزایش سلامت عروق قلبی می‌شود.

چای سبز ضد چربی خون و گرفتگی عروق

چای سبز منبع خوبی از کاتچین است که یک عنصر شیمیایی گیاهی است و میزان کلسترولی را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب می‌کند، کاهش می‌دهد. نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز برای این منظور کافی است.

کلسترون خون را با ماهی پایین بیاورید

برای گرفتن بهترین نتیجه از خوردن این غذای مفید، پیشنهاد می‌شود که حداقل دو بار در هفته آن را مصرف کنید. ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ماهی تن دارای اسیدهای چرب امگا3 بوده و سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کنند .

قهوه بنوشید بیماری قلب سراغتان نمی‌آید

تحقیقات نشان داده‌اند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین آرامش خاطری که پس از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس می‌کنید نیز برای قلب مفید است.