زیاده روی در خوردن این خوراک عمر را کم می کند


محققان گزارش می دهند که زنانی که بیش از هفته ای یک بار مرغ یا ماهی سرخ شده مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ ناشی از آن را افزایش می دهند. احتمالا چاقی عامل مهمی در افزایش مرگ و میر است. زنانی که مرتب غذای سرخ شده می خوردند کالری روزانه بیشتری نسبت به کسانی که غذای سرخ شده مصرف نکرده اند دریافت می کنند. اما عوامل دیگری هم در این زمینه نقش دارد.

مطالعه جدیدی هشدار می دهد که زیاده روی در مصرف مرغ سرخ شده، سیب زمینی سرخ شده و استیک سرخ شده خوشمزه، مرگبار است.

 محققان گزارش می دهند که زنانی که بیش از هفته ای یک بار مرغ یا ماهی سرخ شده مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ ناشی از آن را افزایش می دهند.

«وی بائو»، محقق ارشد مطالعه، می گوید: «به طور کلی، ما دریافته ایم که مصرف مواد غذایی سرخ شده با بالا رفتن خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی مرتبط است.»

«گای مینتز»، مدیر بخش سلامت قلب یکی از بیمارستان ها، که در این مطالعه شرکت نکرده است، می گوید: «این نتایج غافلگیر کننده نیستند. با توجه به ارتباط غذای سرخ شده با افزایش وزن و چاقی و همچنین افزایش کلسترول و تری گلیسیرید، می توان چنین انتظاری را داشت.»

مینتز می گوید: «تصمیمات نادرست منجر به نتایج نادرست می شود. ما فرصت داریم با تغییر سبک زندگی، زندگی خود را سالم تر و طولانی تر کنیم.» «وقت آن است که بدانیم آنچه را که می خوریم و تصمیمات غذایی ما، عواقبی به دنبال دارند.»